neděle 17. ledna 2016

DIY návod na výrobu lapače snů


Někdy v létě jsem v článku o doplňcích s indiánskou tématikou dostala myšlenku vyrobit si lapač snů. No a protože mně jak známo vždycky hrozně trvá, než si rozmyslim co a jak, zrealizovala jsem ho až včera. A tak se mi to zalíbilo, že jich asi vyrobím víc.

Lapače snů jsem poprvé viděla před víc jak patnácti (omujbože) lety u indiánů na dovolené v Kanadě a USA. Byl to tenkrát myslím jeden z obligátních suvenýrů pro turisty, nicméně já si tenkrát dovezla domů bubínek se želvičkou.

Lapače snů jsou vlastně "pavoučí síť" zdobená korálky a peříčky, která má zachytávat všechny dobré sny. Ty špatné by zase naopak měly po peříčcích sklouznout pryč. No a vzhledem k tomu, že mně se posledních pár měsíců občas zdají sny s postapokalyptickou tematikou a podobné srandy, dospěla jsem k závěru, že nastal čas jednat. Teda vyrábět.



Na tohle DIY jsem se téměř komplet vybavila u Stoklasy (až na peříčka - bílá jsou z Nordic Day, modrá už mám dlouho z nějaké galanterie), který k mému nadšení otevřel pobočku v Brně přímo na čáře. Doufám, že jim to tam vydrží!

Konkrétně na takový lapač potřebujete:



Čili:


  • drátek
  • bavlnky
  • koženkový provázek (koupila jsem tuším cca 5 metrů a průměr mého lapače je 21 cm)
  • korálky a cetky
  • peříčka

Jako první jsem si vyrobila kostru lapače. To jsem udělala tak, že jsem asi natřikrát omotala menší kyblík a drátek pak zapletla dohromady.


Následně jsem takto vyrobenou "obruč" omotala koženkovým provázkem. Nezapomeňte na extra kousek či smyčku na zavěšení!


Nějak takto:


A teď přichází na řadu bavlnky a korálky.


Teď úplně jako nevim, jak to vysvětlit, ale myslím, že je to na pohled docela jasný. Bavlnku po obvodu napletu dokola jako na fotce a v další řadě ji pak naplétám vždycky do středu už stávající řady. Je lepší dělat uzlíky, aby se to moc nehejbalo. Hustota finální sítě záleží na tom, jak moc od sebe napletete první řadu.


A takhle pokračuju dokud mě to baví, ideálně až do středu. Sem tam na bavlnku navleču korálek nebo kovové pírko.


Jakmile mám hotovou síť, navěsím na spodní část lapače bavlnky s peříčky, korálky...a je hotovo!




A hlásím, že dneska se mi zdály nějaký docela nezávadný hovadiny.


Tak dobrou noc!
post signature

7 komentářů:

  1. taky se mne to libi:-) diky za inspiraci, chjo, snad v lete bude vic casu....no, ikdyz.... ještě, ze se mi moc často zle sny nezdavaji, tak ja ještě pockam, jestli bude hur:-)asi az pujdu po materske do práce, juj:-) Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejdýl zabere to odhodlat se a sehnat matroš, pak už je to rychlovka ;)

      Vymazat
  2. Já si chci lapač taky vyrobit už nějakou dobu a teď jsi mě navnadila tak, že si ho taky konečně vyrobím. A když už budu mít nakoupené všechny propriety, počítám, že taky nezůstane u jednoho :o) Díky za návod!

    OdpovědětVymazat